Annons:
Etikett14-övrigt
Läst 2854 ggr
PimTheGreat
2/22/11, 9:50 AM

Tvillingar på 6 mån

någon mer här som har tvillingar på 6 mån? Jag skulle behöva lite råd. Tar givetvis gärna emot råd av er som har yngre eller åldre tvillingar också..;-)

Mina pojkar börjar bli förstora för sina babysitters och börjar sparka och slåss på varann i babygymet, men jag har det stora bamsegymmet så hittar inget större. Vet inte hur jag ska göra med de nu.. De kan inte sitta själva och sitta i barnstol eller BUMBO accepterar de inte en längre stund. Hopp-gunga låter jag de hoppa i lite varje dag..men var ska jag lägga dem om dagarna?? Hur har ni gjort med era tvillingar när de inte suttit själva och är förstora för gymmet eller babysitterna??? Tacksam för råd!

Annons:
giffan
2/22/11, 10:12 AM
#1

Mina åkte i gå stolar…. ibörjan nådde de knappt ner, å puttade lite med en fot, men snart fick de fullfart och kuta runt.

Tror de va ca 6 månader när de började sitta i dem.

Annars en filt på golvet med lite saker runt om kring om du vill ha dem på golvet. Någon typ av lekhage är att rekomendera, de brukar vara duktiga att rulla runt innan de kan krypa.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

wondermom
2/24/11, 11:51 PM
#2

Hej! Mina tvillingar är 8 månader nu och de har också gåstolar.De är poppis men ibland behöver de vila från dem. 

Jag brukar även sätta dem på golvet på en jättestor filt som egentligen är ett dubbelvikt täcke till dubbelsäng. På täcket har de en massa leksaker. Jag brukar sätta de en bit ifrån varandra så de inte kan rivas eller dra varandra i öronen :-)

Innan de kunde sitta själva så pallade jag upp demmed stora kuddar bakom ryggarna och även runt om filten ifall de skulle ramla åt sidan.

Good luck!!

giffan
2/25/11, 1:04 AM
#3

jag använde även bärselar minns jag. hade en i sele och en på golvet… och sen bytte jag. Om jag ville ha dem för sig själva.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

PimTheGreat
3/2/11, 3:48 PM
#4

ok..tack för era råd..:-)

Upp till toppen
Annons: