Annons:
Etikett04-att-vara-förälder-till-tvillingar
Läst 2364 ggr
vickyslicky
3/2/11, 1:32 PM

Särbehandling

Jag och min sambo har tvillingdöttrar på 1 ½ år.

Farfar särbehandlar den ena tjejen och konkar runt på henne mest hela tiden, medan den andra tjejen får vara med farmor. Hur hanterar man sånt, finns det någon som har erfarenhet av något liknande och vad gjorde ni isåfall?

Annons:
giffan
3/2/11, 8:33 PM
#1

Förstår inte hur du menar? Om farfar har den ena och farmor den andra är väll bra då får båda uppmärksamhet. Men det kanske inte va så du menade..

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Pyretochkråkan
5/6/11, 8:23 AM
#2

Vi har samma problem , tvillingflickor på ett år precis. Jag hoppas att det försvinner framöver, har kommenterat det en gång men det togs inte på allvar

[Wera]
7/20/11, 8:28 PM
#3

Min farmor har alltid alltid haft mig som sitt "favorit barnbarn"… (totalt 4 barnbarn, jag har en tvillingsyster) Vet inte varför men antagligen för jag var så lik hon och pappa säger dom. I sättet och utseendet?
Och vi har inte haft någon farfar.

nonnect
9/12/11, 11:53 AM
#4

Hej

Jag skulle prata med farfar och farmor om hur du ser det och be dom att byta barn ibland. Det kan hända att dom inte är medvetna om skillnaden dom gör eller förstår att det kanske är fel av dom. Eller bara ta ner barnet från farfars famn och säga att hon ska inte bli buren så mycket, att du vill att hon går själv.  Du kan också föreslå att han ska bära på den andra ett tag så att farmor får vara med den andra lite också. Det finns många vägar att gå i det här fallet, tänk ut vad som passar dig bäst och gör därefter. Det är inte dom som bestämmer om dina barn och tänk på att det är du som får ta konsekvenserna senare när orättvisan blir uppenbar för barnen och vill det sig illa kan detta utvecklas till rivalitet och avundsjuka mellan barnen i framtiden. Jag har varit med om detta fast värre. Mina barns farmor och farfar accepterade inte barn nr 2 och kallade honom inte ens vid namn utan sa bara honom! Det ångrade dom senare i livet när barn nr 2 inte kändes vid dom som farföräldrar alls.

Lycka till.

Upp till toppen
Annons: