Annons:
Etikett07-om-tvillingar
Läst 5053 ggr
Ceciliaolucifer
2008-03-08 17:44

När tvillingar ligger i släkten!

I min släkt på mammas sida så föds det alltid tvillingar i tredje kvinnliga generationen. Det har vi sett sedan långt tillbaka. Så det ska bli spännande och se vad som sker när alla börjar stadga sig. Vi är sammanlagt 7 st nu och vi är den tredje generationen så det ska bli spännande :) Dock har aldrig killarna i tredje generationen fått något dubbelt!

Annons:
Linda-Lou
2008-03-08 19:40
#1

Nee vad häftigt=) Jag hoppas att ni får vad ni själva önskar och inte mer…

 Kram!

Mezzo
2008-03-17 02:08
#2

#0: Kan bero på att en kille inte kan släppa två ägg ;) Deras döttrar i sin tur kan Kanske ärva den egenskapen att släppa 2 ägg samtidigt och få tvåäggstvillingar!:)

http://www.tvillingklubben.se/twins/qa.asp läs mer där!

sasha-
2008-03-27 14:00
#3

Hehe lol^^

jennaaw
2008-03-30 00:34
#4

Mina två syskon är tvillingar men dom är inte alls lika!

Lindyn
2008-04-05 09:12
#5

Jag har hört att det bara är kvinnan som kan bära på anlagen för tvillingar.

På mammas sida fanns det många tvillingpar, t om två tvillingpar i samma syskonskara. Pappas mamma var tvilling, men det kan ju som sagt var inte komma från hans sida. . . Jag är själv tvilling och när jag blev gravid var man lite små nervös när det var dags för ultraljud. Men det blev bara en.

Får se vad nästa generation bär med sej :-)

UlrikaG
2008-08-31 03:48
#6

#5, att genen endast kan bäras av kvinnan låter underligt tycker jag då min morfar var enäggstvilling och vad vi vet så fanns det inte tvillingar på mormors sida, men det var intressant, skall kolla upp det

förutom mamma som då fick oss, min syster och jag är enäggstvillingar, har jag även en morbror som har fått tvåäggstvillingar

Annons:
Elisabeth-J
2008-09-03 18:53
#7

Min moster har enäggstvillingar och hennes son (inte nån av tvillingarna) blev pappa till tvåäggstvillingar för ett tag sen.

Jag har väntat tvillingar men fick missfall och jag vet inte om det var en- eller tvåäggs.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Johanna-A
2008-09-03 20:42
#8

Vad gäller enäggstvillingar så handlar det ju om ett befruktat ägg som senare delar sig. Det kan inte mannes spermier påverka.

Inte heller vad gäller tvåäggstvilllingar eftersom kvinnans kropp måste släppa 2 ägg.

Så på så vis är det alltid kvinnan som bär anlagen.

Men om ett par där pappan är "tvillinganlagsbärare" får en dotter, kan dottern ärva anlaget.

UlrikaG
2008-09-04 02:19
#9

#8, jag måste erkänna att jag inte tänkte långt alls när jag skrev mitt inlägg, självklart har du rätt

Alsace
2008-10-14 16:27
#10

Jag är tvåäggstvilling och min mors historia vet vi inget om då hon e adopterad. Däremot är pappa  enäggstvilling och hans moster och morbror var tvåäggstvilling, samt så är jag tvåäggstvilling och har tvåäggstvillingar. Så nog måste jag ärvt lite från min fars sida….Skrattande.

igorflickan
2010-11-04 14:03
#11

# 10 Du kan ha ärvt genen från din pappa eftersom han bär på den från sin mamma men att du är tvilling själv kommer inte från honom. Han kan ju intye påverka hur många ägg din mor släpper.

Själv har man två tvilling par och inga andra tvillingar i släkten…

MH1994
2010-11-15 18:49
#12

att var 3:e generation får tvillingar tycker jag är intressant :P

går man bakåt och ser på släckten bakom min farfar så är det var 3:e generation som fått tvillingar ända tills farfar och hans tvillingsyster föddes, deras mamma hade också en tvilling syster Tungan ute

jag väntar med spänning på nästa tvillning par, när min syster var gravid var risken stor att de skulle kunna få tvillingar - många tvilling par på farfars sida, vår mamma är tvilling samt att hennes kille + flera i hans släkt är tvillingar

// Matilda

Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

http://tallmonskaniner.webs.com

Kitten86
2011-02-23 23:17
#13

När min bror och hans sambo väntade smått här förra året låg lite hopp/ tro om att den kunde bli tvillingar då jag är enäggstvilling och min brors sambo har tvillingpar ganska nära i släkten. Men denna gång blev det bara en.

Än så länge har jag inga barn men skulle inte ha något emot att få tvillingar själv!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Annons:
giffan
2011-02-24 00:31
#14

För oss är det bara pojkar när det blivit tvillingar.

Pappan är inte tvilling, men hans pappa och hans farfar och farfars far, alla pojkar… Lustigt kan man tycka.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

wondermom
2011-02-24 23:57
#15

Min morfar var tvilling… jag är tvilling och nu har jag själv fått tvillingar:-)

Upp till toppen
Annons: