Annons:
Etikett09-relationer
Läst 2003 ggr
Ciiviic
1/20/08, 8:35 PM

Syster till tvillingar !

jag är en extremt stolt storasyster till 2 små underverk på 14 år. Eller aah små och små är dom väl inte längre. Men fortfarande underbara : )

Jag har väldigt bra relation med dom 2, medans den yngsta pratar jag knappt med.. 

Men vart nästan lite glad när jag såg denna sajt på iFokus. : ) nu kanske man kan få lite svar på frågor man har om tvillingar. : ) … kanske bara är slump grejjer men jag vet inte om jag tror att det är det. redan från när dom var små så var det något med dom som inte stämde.

en gång när dom var jätte små så var sandra inne och sov så var ute i lekparken med emma… emma ramlade och gjorde sig illa, i nästan samma veva så vaknade sandra och grinade !? Visst kanske kan tolkas som en slump.  

när sandra var hos tandläkaren för att hon hade ont i en tand så var morfar hemma med oss, emma satt och lekte. rätt som de var så började hon grina och peka på tänderna ! När sandra kom hem så hade dom dragit en tand för henne.. slump ?

När en av dom var med mig och sov hos farmor och farfar så lärde hon sig att cykla utan stödhjul… i samma veva så slutade även den andra att cykla utan !   mamma visste inte ..

en gång så var jag och sandra hos pappa när dom skillt sig, och sandra låg hemma hos pappa med världens magont.. ett tag senare ringer mamma och säger att emma har magont, åkte upp till lasarettet med båda, då hade emma skadat ett revben! inge fel på sandra. 

dom är så olika varandra i personligheten att det är otroligt.

emma - lite mer kaxig, tar för sig mer.. lite mer ego ..

sandra - så j*vla snäll att hon inte skulle kunna trampa på en myra, delar med sig , och skulle aldrig vara ego, samma lika för alla .

är det så för alla ? menar jag skulle kunna rabbla upp massa med gånger som det hänt saker och den andra har reagerat…  

men det är mina systrar ;D . och är super stolt över att vara syster till dom : )

Annons:
Niklas
1/21/08, 2:12 AM
#1

Jag kan inte komma med några svar, men jag gillar berättelsen. Spännande. Det låter mycket för att vara slump.

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Linda-Lou
1/21/08, 10:07 AM
#2

Japp jag håller med Niklas, för många tillfällen för att enbart vara slumpen. Min syster skulle opereras för ett ljumskbråck och sövas ner. Då var vi ca 4-6 månader. Jag blev hysterisk med en gång vi skulle separeras och skrek mig blå. Dom fick ha mig med inne på op.salen tills hon var nedsövd ordentligt. Jag nästan till 100% vet att det inte är slump med det som hände Emma och Sandra utan det är tvillinginstinkten som talar. Du verkar vara en härlig storasyster som har en nära relation till dina systrar. Fortsätt att vara så…

Kram!

Ciiviic
1/21/08, 12:44 PM
#3

ja, endå är det där bara en liten  % av alla gånger som något hänt. det har hänt att en av dom kommit in till mamma och sagt att den andra inte mår nå bra, exemel när den andra sover borta, dagen efter så får man veta att den som sovit borta haft ont i magen eller vad som helst..

Jag tycker det är så extremt,  hur ska man säga, begåvat ?

Att tvillingar har denna känsla denna dragning till varandra…

Mina systrar är levande bevis på att tvillingar kan känna något som andra inte kan !

Kommer alltid att ställa upp för mina små guldkorn .

Linda-Lou
1/21/08, 12:56 PM
#4

Hihihi=)

[Mariaxx]
1/21/08, 6:51 PM
#5

vilken storasyster! wow….

Mona22
1/28/08, 11:13 PM
#6

jag och min syster hade ett väldigt bra förhållande innan hon flyttade iväg 60 mil. vi kände precis hur den anadra mådde. vi är inte tvillingar men kände varandras känslor endå. tyckte det var lite läskigt då min syrra hade flyttat till egen lägenhet och  helt plötsligt kände jag hur det gjorde ont i handen och ringde min syster för att berätta. då hade hon gjort illa sig och det kände jag.. läskigt. sen flera gånger har man ju ringt samtidigt och ingen har ju svarat , bara varit upptaget då båda var på telefonen. eller när man kommit över utan att hon vetat så har hon suttit och önskat att man skulle komma och så är man där.

ucsh vad jag saknar henne. inget är som förut nu GråterGråter

Annons:
silo
9/2/10, 7:34 PM
#7

Jag har en tvillingsyster och vi kan liksom känna av varann.

En gång så var min sýster på ett fotbolls läger (hon gillade fotboll i ung. 2 år :p ) och helt plöstsligt när jag är med Lovisa (en gammal kompis) på stranden så ska vi springa till vattnet och doppa oss, och så får jag jätte ont i benet utan någon anledning, och kan inte längre gå. Så pappa fick åka och hämta oss, och vi åkte till sjukhuset för mitt ben gjorde så ont. Det visade sig att det inte var något fel med benet, dom visste inte varför jag hade ont. Så jag ringde min syster på kvällen, men hon svarade aldrig. Och när hon kom hem hade hon brutit foten.

Upp till toppen
Annons: