Annons:
Etikett07-om-tvillingar
Läst 3978 ggr
[Mariaxx]
12/2/07, 10:47 AM

Hur lika är du och din tvilling?

Bifoga gärna bilder på hur lika/olika ni är. Skriv då också om ni är en eller två-äggs.

Annons:
molana
12/2/07, 11:37 AM
#1

Jag svarade inte alls lika.Är 2 äggstvilling-

Linda-Lou
12/2/07, 11:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Vi är som sagt mycket lika…ibland på kort tar jag fel själv,hehehehe=)

[Mariaxx]
12/11/07, 9:59 AM
#3

Hahaha….jag tar inte fel, men inser att vi är ganska lika när man ser oss på samma kort. Jag är ju bara lite längre och bredare…

Coturnix
12/11/07, 10:41 AM
#4

Jag svarade inte lika alls. Jag har tvillingbarn, en pojke och en flicka, 2-äggs förstås;). (En blond, blåögd och en mörk, brunögd;)

[Mariaxx]
12/11/07, 10:42 AM
#5

Åh, som mina döttrar fast dom inte är tvillingar: en blond blåögd och en brunögd mörkhårig.

Linda-Lou
12/11/07, 11:58 AM
#6

Glad Kul: Coturnix, att dom är olika är ju skoj. För då har du något att berätta istället för att folk ska veta innan att dom är tvillingar. Välkommen hit=)

Annons:
Coturnix
12/11/07, 2:44 PM
#7

Tack Linda-Lou! :)

Jo när dom var bebisar och jag så stolt gick med dem i den extra breda barnvagnen så kom människor fram och tittade.

Först sa dom åå! Tvillingar, lutade sig in i barnvagnen, sedan tittade dom på mig och sa: Nehe! Dom är ju inte ett dugg lika!?:)

paronskrutten
12/11/07, 11:55 PM
#8

Jag har en tvillingbror, är själv tjej. Vi är så olika att vi inte ens ser ut som släktingar :P

Helena

OttoT
12/19/07, 3:53 PM
#9

Jag har en tvillingsyster. Vi är två äggs tvillingar. Hon är raka motsatsen till mig, på det mesta =)

[Mariaxx]
12/19/07, 5:15 PM
#10

Som jag tidigare skrivit, måste vara skönt och inte vara allt för lika…

Välkomna hit ni nya!

Denna kommentar har tagits bort.
Linda-Lou
12/19/07, 6:48 PM
#12

Hehehe jaa det tror jag det jag är lite avis.

Hjärtligt välkomna i stundande juletid.

God jul=)

Bella-R
1/10/08, 4:18 PM
#13

Min kille och hans syster är två äggstvillingar och ser inte ens ut o vara släkt - raka motsatsen!!

_____________________________________
Mvh
Bella

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Annons:
Jojsan
1/18/08, 9:33 PM
#14

svarade "lite lika, tar fel ibland" eftersom det inte fanns ett alternativ med typ "jag är inte tvilling" eller "ville bara läsa tråden" :P

Men eftersom min pappa är tvilling och han brukar berätta att folk tar fel ganska ofta ^^

Linda-Lou
1/19/08, 5:41 PM
#15

Japp, du får gärna svara på denna omröstning. Det är ju för omgivningen med=)

SaraA
1/22/08, 10:45 AM
#16

Jag valde lite lika, tar fel ibland.

Nuförtiden har vi inte samma hårfärg så det är lättare för folk att se skillnad på oss. :) Innan var vi mycket likare. Har fått höra flera ggr att vi pratar precis likadant också.

karinst
1/25/08, 8:56 PM
#17

2äggstvillingar HELT olika är vi :D:D

Mezzo
1/26/08, 1:14 AM
#18

2äggstvilling här med :)
vi är så olika som det bara går :)

jag e 178lång,mörkhårig och grönögd..
hon är 160kort,blond och blåögd ;)

men vi är lika i sättet istället =) och såklart bästa vänner!:)

Linda-Lou
1/26/08, 10:06 AM
#19

Vad kul=) Att ni kan vara så olika men ändå lika i sättet. Man har ju något som ingen annan har…

Cattis
1/27/08, 6:52 PM
#20

Det hade varit kanon med ett röstningsalternativ som "vill bara läsa tråden" eller "är inte tvilling", annars blir det lätt missvisande då man tvingas välja fel alternativ… :-)

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Annons:
Sotis
1/28/08, 9:52 PM
#21

Jag är ganska lik min tvilling, vissa lärare i skolan brukar ta fel på oss.

Ellen95
1/28/08, 9:59 PM
#22

jag är ganska lik min tvilling^^ Är tvilling med sotis^^

Muzzy
2/4/08, 1:55 AM
#23

Jag valde inte alls lika.

Jag och min bror är tvåäggstvillingar. Möjligtvis lite lika är vi nog men inte så det stör Räcka ut tunganDet är ju inte så att folk blandar ihop oss, kanske lite svårt när det är en kille och en tjej Skrattande

Men vi ser nog mer ut som bara syskon. 

Mvh Miranda

Ciiviic
2/4/08, 11:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

jag och min syster sandra är väldigt lika varandra.

folk tar fel hela tiden på oss, det är jätte jobbigt.

min syster hade inget annat kort på datorn, men man ser ganska så bra på detta kort.

( har ingen egen användare, sover hos syrran så skriver från hennes nu )

/ Emma

Linda-Lou
2/5/08, 8:43 AM
#25

Så sött=)

Theres
2/8/08, 12:58 AM
#26

Kan man inte få se lite bilder på de som svarade "inte alls lika"? =)

golf.ifokus.se

Linda-Lou
2/8/08, 9:20 AM
#27

lr hur? Kom igen.Fundersam

Annons:
paronskrutten
2/8/08, 9:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

inte alls lika :P

obs! flumbild, men jag hade ingen annan :P

Helena

Linda-Lou
2/8/08, 1:57 PM
#29

den var ju bra…ni är visst lika ju.

paronskrutten
2/8/08, 3:03 PM
#30

bra? ^^ jag gör nån skum min och han gör nåt med håret :P

Vissa drag är lika, men han har bruna ögon, brunt hår och mörk hy. Jag har blå/grön/grå ögon, väldigt ljus hy, fräknar och har varit platinablond som liten.

 han i somras

 Jag med blött hår
(färgat tror jag)

Helena

Muzzy
2/9/08, 12:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Detta är en bild på mig och min bror. Den är visserligen typ tre år gammal eller nåt sånt men det gör inte så mycket. Jag tycker inte vi är så jättelika. På den här bilden kanske man kan se liknaden rätt så bra ändå, men som sagt så är den runt 3 år gammal.

Kan se om jag kan hitta någon nyare bild…

[Mariaxx]
2/12/08, 1:53 PM
#32

#30

Han är söööt…hihi…

nja, inte jättelika är ni. Men vissa drag.

Linda-Lou
2/12/08, 3:08 PM
#33

#32: Japp han var jättesöt…får akta sig för tjejerna när han växer upp!

[Mariaxx]
2/12/08, 4:42 PM
#34

#33 vadå, han får väl akta sig redan nu för tjejjerna….14åringa tjejjer blir ju faktiskt kära dom med…hihi. Du vet ju själv hur man var i den åldern?

Jaja, vi är för gamla för o komma ihåg…haha.

Annons:
Linda-Lou
2/12/08, 5:19 PM
#35

Nej jag minns min allra första kärlek men jag var 15=) Det var så himla mysigt. Jag var kär och galen kan man säga.

Mari
2/13/08, 8:47 PM
#36

jag och min bror är inte lik varandra så mkt alls :P
Kanske mer när vi var liten.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Muzzy
2/14/08, 10:23 AM
#37

# 32, 33, 34: Jag tackar å hans vägnar! Glad Jo, han e söt på den bilden faktiskt!Skrattande

Mvh Miranda

MyTwiggs
2/14/08, 9:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Lika! Enäggstvillingar!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

molana
2/15/08, 7:45 AM
#39

Det har kommer fler hit till den här sidan. Roligt med bilder att kolla med.

Kram på Er.

Linda-Lou
2/15/08, 8:48 AM
#40

Jaa alla är hjärtligt välkomna=)

MyTwiggs
2/15/08, 1:19 PM
#41

Tackar tackar!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Annons:
AnnaA-
2/24/08, 2:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Jag och min syster blandas ofta ihop (dock inte av de som känner oss väl). Våra röster är identiska bortsett från vissa tonfall (inte ens föräldrarna våra hör skillnad). Tvåäggstvillingar kan ju vara nästan hur olika som helst men enäggstvillingar kan (skumt nog) vara hyfsat olika också tycker jag.. Det enda konstanta är hår- och ögonfärg. Längd kan variera och även ansiktsdrag/ansiktsbredd etc, även om de förstås också är slående lika. Tvåäggs är ju också väldigt vanliga nu för tiden pga fertilitetsbehandlingar så kvinnan släpper ifrån sig fler ägg.
Är själv 99% säker på att vi är enäggs jag & syrran, får veta om ett tag eftersom jag nyligen var med i en tvillinstudie och som del av betalningen får man veta sin zygositet vilket ju kostar några tusenlappar annars (salivprov för att kolla DNA). Anyways, nedrigt nog har jag ingen bra bild på oss nu, postar en på oss som barn så länge (fast jag tycker typ alla ungar ser likadana ut, tvillingar eller ej ;))

AnnaA-
2/24/08, 2:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Hittade en till bild :D Fast vette 17 om det syns mycket bättre på den.

Linda-Lou
2/24/08, 9:15 AM
#44

Åh så lika och så söta ni är=) Hihi…det skiljer lite längd lr?

Kram!

AnnaA-
2/24/08, 11:24 PM
#45

Hej!

Syrran är 2 cm längre än mig. Vi föddes med kejsarsnitt och hon är en minut äldre, hon vägde lite mer än mig vid födseln och hon var någon centimeter längre redan då.

Ofta har vi haft olika firsyrer och hårfärg just för att inte ses som "tvillingarna" (den ständiga benämningen, t o m fortfarande bland vissa kompisar). Men just nu har vi hyfsat likadant hår igen, fast hon har oftast uppsatt + glasögon medan jag har utsläppt + linser :) Orkar inte bry mig längre om folk stör sig på att vi är lika, vi har ju rätt så likadan smak gällande mycket så en del kläder jag har har hon också, fast kanske annan färg.

Är ni också med om att folk ska millimeterjämföra er? Jag tycker det är så jobbigt! Ofta så påpekar de känsliga saker, eller eventuella komplex, inte för att vara elaka men för att de vill se skillnader istället för likheter. Jobbigt att höra att man har lite bredare ansikte eller är den pluffsiga av oss två (och då var jag ändå helt normalviktig, medan syrran var väldigt smal). Nope, folk kan jämföra i det tysta istället :p iallafall om de bara ska slänga ur sig såna ord.

kram tillbaks, och vad lika ni är Linda-Lou!

Linda-Lou
2/25/08, 8:48 AM
#46

#45: Hihi….mm vi får höra det ofta. Det är bara kul men inte kul när man var yngre. Nu när man är vuxen tar man saker på ett annat sätt och uppskattar det.

Kram!

UlrikaG
2/26/08, 1:34 AM
#47

Svarade "inte alls lika" men det beror snarare på att hon väntar sitt tredje barn än något annat ;)

vi är enäggs, och skulle också ha deltagit i en tvillingstudie för någon vecka sedan, men syrran blev dålig, grav-illamående….

HAr inget kort på oss två tillsammans då vi båda skyr kameran som pesten…..

Vi är ca 170 cm, jag ligger på ca 68 kg och syrran på närmare 90 nu tror jag :D

i övrigt så har vi likadana manér, röst, uttrycker oss lika, rör oss på liknande sätt och och har likadant långt, rakt hår…fast jag slingar och klipper upp det lite ;)

många tar visserligen fel, fast inte i dagsläget då :D

UlrikaG
2/26/08, 1:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

hittade faktiskt en bild från dopet som visar (o)likheten :)

vi till höger, syrran längst ut och jag med Embla i famnen…

detta är då något år sedan….

Annons:
Linda-Lou
2/26/08, 10:19 AM
#49

Men gud så olika ni var…fast det är ju skönt det i och för sig. Man får väl inte frågan så ofta då: Är ni tvillingar?? Det fick jag och syrran stå ut med länge länge.

UlrikaG
2/26/08, 1:02 PM
#50

Nej, idag får vi inte frågan ofta, men tidigare fick man stå ut med den….Bra länge ;)

För att inte nämna det fina smeknamnet man fick av alla ; Tvilling! ingen kunde se skillnad på oss innan hon blev med barn så det var vad vi fick heta….Tvilling….

AnnaA-
2/26/08, 5:10 PM
#51

Linda-Lou, hehe jag är 29 år men stör mig fortfarande på att folk ska granska oss och millimeterjämföra ;) Hur många andra får stå ut med att bli synade så? Tror inte att jag någonsin kommer uppskatta det (just att folk högt säger minsta fel de hittar på en för att jämföra, att folk jämför i sig självt har jag inte svårt med då det är rätt naturligt).

Ulrika, jag kan absolut se likheten! :) Skulle ni väga exakt likadant tror jag det skulle synas ännu bättre förstås. Kul att ni också skulle varit med i studien men synd att det inte blev av, man får ju lite betalt vilket inte är helt fel :)

Malena
4/29/08, 1:05 PM
#52

jag svarade inte alls lika =)

jag h ar tvåäggsdöttrar Wilma är blåögd och mörkt hår Thea är brunögd och nästan blond =) man ser knappt att dem är syskon ens =)

Johanna-A
4/30/08, 12:21 AM
#53

#52 coolt att det kan bli så, man tycker ju att dom borde åtminstonde vara lite extra syskonlika.

CamillaS
4/30/08, 3:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Jag svarade inte alls lika, hmm fast visst finns det drag som gör att vi liknar lite iaf. Fast jag är mer lik min mamma, det får jag höra hela tiden "men oj vad du är lik din mamma" :P
Vi är två äggs tvillingar.

MyTwiggs
4/30/08, 4:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Hittade en bild på oss som småttingar… kanske 5 år….

LIKA?

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Annons:
Johanna-A
5/1/08, 2:25 AM
#56

#55 Den bilden var helt underbar, jag tycker ni är väldigt lika! Vill du inte lägga in den i fototävlingen?

urmodern
5/30/08, 6:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

Tvåäggs….Jag är 1 minut äldre

Jackii
7/30/08, 4:44 PM
#58

kul att se hur lika niär!!

giffan
10/12/11, 11:14 PM
#59

Puttar upp i hopp om att någon vill titta in på sajten…

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Moalinn
10/23/11, 3:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Svarade att jag bara ville läsa tråden då jag inte har en tvilling, men hade kunnat svara inte alls lika då jag har en syrra som fick tvåäggstvillingar i sommras :)

Inte lika för 5öre, Caspian (till vänster) är ljus, har ljust hår (eller något sånt) och bruna ögon medans Harley (till höger) är mörk, har mörkt hår och blåa ögon.

Däremot så är Caspian och deras ett år äldre bror mycket mer lika än vad tvillingarna själva är :p

Ni får se en bild, dock ingen jättebra men det va den enda jag hade just nu. Där är dom inte många dagar gamla.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

BlueBäst
11/26/11, 10:54 AM
#61

Vi är en kille och en tjej,inte så lika men folk brukar säga att vi båda är tjejerTungan uteVi är 2 äggs och jag är tjejen.

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge



BlueBäst
11/26/11, 10:54 AM
#62

Vi är en kille och en tjej,inte så lika men folk brukar säga att vi båda är tjejerTungan uteVi är 2 äggs och jag är tjejen.

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge



Annons:
BlueBäst
11/26/11, 10:55 AM
#63

Det råkade bli 2

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge



giffan
11/26/11, 4:07 PM
#64

#63 Du har ingen bild att visa på er båda?

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

BlueBäst
11/30/11, 10:03 AM
#65

Nee,hittade ingenRynkar på näsan

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge



giffan
11/30/11, 10:27 AM
#66

#65 Du kanske kan ta något nytt vid tillfälle…?

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Jenniferri
1/5/12, 12:54 AM
#67

Tryckte bara på ville bara se svaren dock så har jag ingen tvilling.

Gud vad häftigt att ha en tvilling har alltid velat ha en men det fick man ju inte Obestämd

#55 gud vad lika ni är speciellt när ni var 5 år Förvånad

Vad menas egentligen med 2äggs tvilling? förstår att det menas att man föddes ur 2 olika ägg elr något men är det konstgjorda då?

bara en fråga då jag har 2 kompisar som är 2 äggs tvillingar med varandra men inte så lika den ena är mera lik pappan (lite smalare i ansiktet) den andra mamman (lite rundare i ansiktet bara) båda är blonda iaf ena lite mera åt lite gul/blond den andra mera vanlig platin blond fast lite mörkare då.

// Hannah

EMfe
2/21/12, 5:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

#67 Tvåäggstvillingar blir det när två ägg blir befruktade av två spermier. Då blir barnen i princip inte mer lika varandra än syskon med samma föräldrar.

Enäggstvillingar blir det om en spermie befruktar ett ägg som sedan delar sig. Dessa barn blir genetiskt identiska. De kan bli mycket lika varandra, men trots sin gemensamma genuppsättning kan barnens utseende och egenskaper ändå skilja sig åt.  :)

Jag och min syster är enäggstvillingar, ganska lika till utseendet men väldigt olika till sättet. Hon är mer en pojkflicka, gillar mer "manilga" aktiviter, gick bygg på gymnasiet. Hon är även lagd åt det andra hållet, så hon gillar tjejer /lesbisk.

Jag därimot är helt tvärtemot det. En typisk tjej så att säga! :) Så SÅ olika kan det bli även fast man är enäggstvillingar.

Upp till toppen
Annons: