Annons:
Etikett11-roliga-händelser
Läst 2061 ggr
[iurochskur]
2011-04-08 09:29

Dubbelt upp på sjukhuset

Länge sen jag skrev här…men nu har jag en rolig sak att berätta. Jag skulle med min yngsta dotter på besök på sjukhuset och tog med min tvilling syster. Väl inne i väntrummet så började vi spela fia med knuff med en jättegullig liten 11 årig kille med diabetes och epilepsi. Jag själv har epilepsi så vi pratade lite om det under tiden vi spelade. Han hette Daniel och var väldans go mot min dotter på snart 6 år, plockade upp tärningen åt henne m.m

Efter en stund så ser jag i ögonvrån en till av honom!! Haha…jag sa: Antingen så ser jag i syne eller så har du en tvilling bror. Daniel skrattade och sa att han hade en tvilling som hette David och dom var båda här på besök.

Jag skrattade och sa; Jag och tjejen här brevid är med tvillingar, enäggs som ni. Det var en fantastisk upplevelse…att av slumpen bara så där stöta på ett till tvillingpar. Gud vad söta dom var. Nu förstår jag hur folk reagerade på oss då vi var små.

Båda pojkarna hade diabetes och epilepsi vilket är vanligt att båda tvillingar drabbas av samma sjukdomar. Som tur är har min tvillingsyster sluppit epilepsi.

Det hela slutade med att vi bytte nummer med Daniel och Davids föräldrar om vi nu bestämde oss för att ordna en tvillingträff. Vore ju super skoj.

Annons:
giffan
2011-04-08 11:06
#1

Jösses vad roligt, och kul att du ville skriva lite på sajten igen. Vi saknar dig här.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

[iurochskur]
2011-04-08 11:36
#2

Tack Giffan! Jag har så väldigt mycket att göra nu när vi har hund och med barnen som växer för fullt. Lilla tösen ska börja förskoleklass efter sommaren och stora tösen börjar tvåan. Så det är nästan jämt barn här hemma och leker. Och mellan det har vi en hel del läkarbesök att göra (jag har som sagt epilepsi så jag kontrolleras regelbundet).

Hoppas allt är väl med dig Giffan!

Upp till toppen
Annons: