Annons:
Etikett11-roliga-händelser
Läst 2442 ggr
[SweetRose]
10/10/11, 6:31 PM

Häftig grej!

Jag har själv ingen tvilling men när jag gick på högstadiet gick jag i samma klass som 2 st tvillingar. Är osäker på om de bara var extremt lika och tvåäggstvillingar eller om de var enäggstvillingar.

En dag satt jag och en av tvillingarna inne i klassrummet och pratade, vi var långt ifrån fönstrena och det fanns ingen chans att han sett eller hört det som hänt. Det som hänt var att hans bror hade slagit sig rejält ute på fotbollsplanen (Vilket inte ens syntes från fönstrena) och plötsligt, mitt i ett samtal får den tvillingen som var inne en glasartad blick för att i nästa sekund springa upp, hoppa ut genom fönstret och rusa ut till sin tvillingbror!

Vi frågade efter hur han kunde veta och han sa "jag visste bara"

Är detta vanligt bland tvillingar? Alltså att man känner vad den andre gör etc. Glad

Annons:
Moalinn
10/10/11, 6:37 PM
#1

Vet inte svaret eftersom att jag inte är tvilling eller så.. men en liknande sak "hände" mig , eller tja. Det va två stycken enäggstvilingar som va på två olika håll och jag va med en av dom, och så skulle man göra något (kommer inte ihåg exakt vad det va nu) men vi säger ta en bild, och sen visa upp för klassen.. helt ovetande hade dom gjort samma miner på bilderna (eller vad det nu än va) :p

Det är lite coolt ändå, därför skrev jag det där och vill följa och se vad någon säger! :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

giffan
10/10/11, 10:24 PM
#2

Det finns flera som säger att de kan känna av sin tvilling.

Jag träffade några äldre tvillingar, de berättade att de vanligen när de träffades hade lika kläder fasten de inte pratat om kläder med varandra. Ibland har det varit upptaget när de har ringt varandra, då har de ringt samtidigt…

Tycker det låter läskigt. Mina tvilling pojkar har det inte så.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Gimbergsson
11/10/11, 6:49 PM
#3

Mina tvillingbröder har det också så, de drömmer samma drömmar ibland också ^^ Häftigt tycker jag!

Upp till toppen
Annons: