Annons:
Etikett07-om-tvillingar
Läst 9533 ggr
[hehlenaaa]
2011-10-17 07:05

Pseudotvillingar?

Vad tycker ni- räknas riktigt täta syskon som Tvillingar? Eller iallafall något liknande? 

Jag har en bror som är knappt 13 månader yngre än mig och vi har alltid haft ett speciellt band, annorlunda än mina kompisar och deras syskon osv.. 

Vi kommer från ett "skilsmässohem" och när allt var stormigt hade vi iallafall varandra, och det kan vara därför vi har varit så tighta.

Men mamma och pappa har alltid varit väldigt faschinerade över att vi kunnat känna så stark medkänsla mellan varandra, om den ena mådde dåligt så gjorde den andra det också.

Har ni ett tätt syskon, en s.k. Pseudotvilling?

Annons:
giffan
2011-10-17 23:05
#1

Jag själv är adopterad och min bror med, fast vi kommer från olika familjer och det är bara 2½ månad mellan oss, så är vi ju uppväxta som tvillingar…

Vi har många gånger delat på ett kalas mm… gått i samma klass och han fick blåa saker och jag röda… men alltid lika, så vi har varit mkt som tvillingar.

Har bara aldrig tänkt det så som du beskriver… men det räknas nog på ett sätt iaf.

Jag saknar han massor han fattas mig verkligen….

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Huldan
2011-12-18 00:55
#2

På mig och min bror skiljer det 19 månader, och vi har otroligt starka band. De flesta som träffar oss facineras av och kommenterar hur nära vi är varandra.

Han är min bästa vän helt enkelt och vi står varandra nära.

aussien
2012-01-27 21:33
#3

Mellan mig och min lillasyster skiljer det 18 månader, jag hade gärna sett att det inte skilde mer än 10-12 (: vi står väldigt nära varandra, den enda som tänker som jag gör och verkligen förstår mig. (:

Fridaaaa
2012-02-06 17:57
#4

Det är 1 år och 2 månader mellan mig och min lillasyster.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Moalinn
2012-02-09 08:41
#5

mellan mig och mina systrar är det minst 7år och max 18 år och vi är 4 systrar. Hon som är yngst, 7år äldre, har jag nästintill alltid bott med och hon flyttade hemifrån för ca 2 år sedan. Ibörjan har man alltid bråkat men det är nu på senare tid som man verkligen förstår varandra och jag skulle inte klara mig utan henne just nu. Vi har alltid varit tighta ändå och har ett band som inte många har, vi har varit med om samma saker (jag är med om en sak och hon har varit med om det tidigare) och då förstår vi varandra på ett sätt som ingen annan kan.. men tror inte man kan säga att vi är pseudotvillingar.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

JustMySelf
2012-05-29 17:09
#6

Nej, jag tycker inte att det är som att vara tvillingar, man är riktigt nära syskon helt enkelt Glad

Annons:
Grodan
2012-07-12 17:03
#7

När jag var barn ville jag alltid ha en tvillingsyster. Jag kände mig ensam och missförståd. Gör det fortfarande till viss del. Det måste vara underbart att ha en tvilling eller i a f ett syskon som det inte skiljer alltför mkt mellan. Jag har halvsyskon, men ingen kontakt med dem.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ru4real
2012-07-13 00:46
#8

Medicinskt sett räknas ju bara de som fötts samtidigt av samma mor, dvs de har delat livmoder.

Sen kan ju andra barn, syskon vara nära varandra.

Upp till toppen
Annons: