Annons:
Etikett16-ot-off-topic
Läst 3654 ggr
bebislycka
2011-11-14 13:03

Väntar tvillingar, namntips?

Jag är gravid med tvillingar, är dock bara i 10e veckan så har tid kvar att komma på namn men jag vill helst vara klar så fort som möjligt. Jag har två barn sen tidigare och deras namn var klara i stort sett när jag fick veta att jag väntade dom.

Min dotter heter Laila Sara Angelica och sonen heter Benjamin Hugo Antonio.

Tjejnamn har vi, de är klara.. Leah Isabella Lavinia och Luna Lilly Alexandra. Om det är en tjej och en kille, kommer tjejen att heta Leah. Så behöver pojknamn som passar ihop med Leah eller pojknamn så passar bra ihop tillsammans. De ska inte vara för lika, men de ska ändå "flyta" på bra. Fästmannen är italiensk så namnen måste funka där också. Italienska pojknamn är dock inte de finaste, precis. Men ah, inga å, ä, ö eller några konstiga "svenska ljud".

Pojknamn som vi har funderat på är Adrian, Theodor, Charlie, Elliot, Luca.. Men inget känns helt hundra. Namnen ska vara annorlunda, men inte för konstiga.

Vi är tacksam för varenda tips vi kan få Skrattande

Annons:
giffan
2011-11-17 07:21
#1

Jag tänkte direkt på Luca.. Leah och Luca passar bra tycker jag

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

tvättäkta bybo
2011-11-17 22:52
#2

efternamn? det ska ju flyta på bra med det oxå! :)

bebislycka
2011-11-24 05:36
#3

Campagna :p Italienskt :P

[Northbridge]
2011-11-30 20:07
#4

Jag tycker inte att ni ska döpa er son till Charlie i alla fall, i och med att de flesta barn redan heter Charlie och blir nog allt för vanligt då - om ni inte vill ha så vanligt namn. Men annars är det jätte fint, både till flickor och pojkar. Min systerdotter heter Charlie!

bebislycka
2012-01-18 08:22
#5

Leon & Noel
Leah & Leon
Leah & Collin
Leah & Luna

lutar det mot nu Glad

Moalinn
2012-02-09 08:30
#6

#5
det låter fint, tycker att Leah & Noel skulle passa bra ihop :)

Lycka till när det väl är dags och uppdatera oss!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Jenniferri
2012-02-22 21:57
#7

Jag tänkte på Leah & Leo fast det är kanske är rätt lika? hehe inte så bra på namn :) men annars var namnen som du skrev i #5 väldigt fina ^^

// Hannah

Upp till toppen
Annons: