Annons:
Etikett11-roliga-händelser
Läst 3491 ggr
giffan
3/7/12, 10:45 PM

Tvilling undersökning

Våra tvillingar har varit med i en undersökning sedan födseln. Genom den fick vi veta att de är enäggs tvillingar, jätte spännande.

Vi har under tiden fått som föräldrar svara på en massa frågor, både enkla och självklara som ganska svåra och konstiga.

Nu har grabbarna fått erbjudande om att fortsätta vara med i forskningen… och får då åka tre dagar till stockholm och Astridlindgrens sjukhus… Där ska de genom gå olika blodprover, magnet röntgen och en hel massa andra saker… Det jobbigaste är nog iaf att de vill göra ett ryggmärgsprov…

Man kan ställa upp på alla eller delar av testerna… och projektet står för kostnaderna som hotell och transport…

Undrar om någon mera har varit med i det här och att vi kanske kan komma att träffas under de här tre dagarna ( om vi åker samma dagar såklart)

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Annons:
ru4real
4/8/12, 3:29 PM
#1

Det enda jag har fått förfrågningar om är den tvillingundersökning som KS gjort, men det var mest en massa formulär som skulle fyllas i och ngt test på datorn. Men eftersom jag inte riktigt orkade hantera det då, så avstod jag.

Men jag tycker nog att du skall göra det, hoppa över de bitar du tycker verkar jobbiga och se det hela som en kul grej. Nästan all forskning om tvillingar är ju bra och behövs.

giffan
4/8/12, 8:20 PM
#2

#1 vi kommer vara med. men jag tvivlar på att grabbarna vill göra något ryggmärgs prov.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

giffan
6/21/12, 11:27 PM
#3

Nu har vi varit iväg i tre dagar.. Och hur märkligt det än verkar så gjorde de alla testerna!! Även ryggvätske provet! Dom va verkligen tappra.

Lägger med en länk om någon vill läsa om studien. Vi va tvillingpar nr 24 av ca 200 någonting… så dom har långt kvar

http://ki.se/ki/jsp/polopoly.jsp?d=42674&a=145133&l=sv

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

ru4real
6/21/12, 11:29 PM
#4

Är med i ngt liknande m mina, fast då är det bara pappersfrågor som skall fyllas i av föräldrar och lärare.

Kul att det gick bra iaf.

giffan
6/22/12, 12:15 AM
#5

#4 Vårat började med bara frågor, men sen visade sig tydligen svaren avvika aningens från varandra och då kom dom med i den här studien..

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Grodan
7/12/12, 5:01 PM
#6

#3 Hittar inte sidan du länkar till.

Vad går undersökningen ut på?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
giffan
7/12/12, 6:54 PM
#7

#6 Kolla om den här länken är bättre

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Upp till toppen
Annons: