Annons:
Etikett05-att-vara-tvilling
Läst 3185 ggr
Juliasundstrom
2012-06-14 17:40

Dela student?

Jag och min syster tar studenten med en dags mellanrum. Jag tar alltså dagen innan henne. Vi går på olika skolor så vi slipper att dela student på det viset men mamma tycker att vi ska dela studentmottagning. Detta innebär att jag som tar dagen innan min syster alltså inte kommer att få någon studentmottagning utan måste vänta tills dagen efter och ha en tillsammans med henne.

Jag tycker att detta är det dummaste jag någonsin hört. Studenten är en stor dag och jag vill ha en dag som bara är min egen för en gång skull.

Hur har ni andra löst detta?

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Annons:
Michaela-N
2012-06-20 23:15
#1

Du har säkert redan tagit studenten nu, men jag skriver ändå. Vore kul att höra vad ni kom fram till.

Jag kan hålla med både dig och din mamma. Det är din dag och den vill man ju inte dela med en annan som också vill ha uppmärksamhet.

Samtidigt som det kommer bli mycket för din mamma/dina föräldrar, med två studentmottagningar efter varandra. Och för gästerna, ska de åka tillbaka sent på natten för att nästa dag göra precis samma sak i samma hus?

Juliasundstrom
2012-06-21 18:35
#2

Nej tar du studenten nästa år men har redan börjat tänka på det ;) Grejen är att gästerna ändå kommer att komma på båda våra utspring, så då tänkte vi att varför inte ha en varsin fest. Förstår visserligen hur ni tänker men det är nog mest känslan av att en av oss inte kommer att ha en "riktig" fest som den ska vara, som är tråkig. Tanken på att åka hem och sitta och vänta på sina klasskompisar medans alla är hemma och firar med sin släkt känns inte så rolig om man säger så :/

Tack för din åsikt! Det är knepigt det här! :)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

giffan
2012-06-21 23:22
#3

Jösses vad svårt… Det blir ju lika illa för din syster om hon måste ha festen i förväg lixom…

Jag har nog inget vettigt svar alls på det där… Mera än att ha två fester..  Kan ju fungera och måste inte bli så jätte mkt dyrare om man försöker ha lite låg budget.. eller hur man ska säga. Mat som fungerar båda dagarna, så kan man förbereda massor. Bara byta lite färger på dukar och dukningen… så det blir två olika fester…

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Juliasundstrom
2012-06-21 23:48
#4

Jättebra idé! :) Det kan ju inte vara så svårt om man bara dukar fram gårdagens mat om man säger så, det är riktigt smart! :)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

giffan
2012-06-22 00:13
#5

Ja.. ändra på lite bara så man slipper äta samma, men kallskuret kött och lax så kan man ju välja iaf…

Hoppas verkligen ni kan få varsin fest. Det händer ju faktiskt bara en gång…

Ska försöka ha det här i tankarna när mina hamnar i samma situatioen, det är några år kvar men iaf..

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Juliasundstrom
2012-06-22 12:22
#6

Tack för tipsen! :) Ja vad bra att du gör det! :) Det är svårt att göra rätt i sånna lägen men skönt att du håller med om att barnen ska ha en varsin fest! :)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Annons:
Upp till toppen
Annons: